vrijdag 17 november 2017

17 november dag 10

Vandaag was het ongelooflijk druk, de laatste kans voor patiënten om mij nog te zien of te spreken. Sommigen willen dat ik bij het consult ben, of vragen me of ik in hun boekje wil lezen en of ik het eens ben met de behandeling.Ik snap daar natuurlijk niks van, want juist deze mensen spreken geen Engels. Dus ik doe heel interessant om ze niet teleur te stellen en zeg dan dat de dokter het prima heeft gedaan. Gerustgesteld verlaten ze dan de spreekkamer.
 

Deze dag was er nauwelijks tijd voor andere zaken als de drukte afhandelen, gelukkig blijkt na afloop dat deze dag best een goede opbrengst was. Alle geld is geteld, netjes in een kluisje gelegd en dat wordt morgen naar de bank gebracht.
De tijd vliegt om, morgen alle aanbevelingen doorspreken en dan in de middag, als er hopelijk niet teveel patiënten komen, ook bespreken met het team.
Daarna wordt het onvermijdelijke afscheid met kadootjes over en weer, en zondag nog de laatste follow-up vaststellen. In de loop van de middag naar Hotel Richmond in Dhaka, want de volgende dag vlieg ik al om 6 uur.
Vandaag is er aflossing van de engelenwacht: Halima mag thuis bij haar gezin gaan slapen, en daarvoor in de plaats maar liefst 3 nieuwe engelen: Munny, labmedewerker, Siruna, marketing-officer met haar dochter Sochi en natuurlijk Sweety. Volgens mij gaan we een feestje bouwen!
Waar ze allemaal gaan slapen is mij een raadsel, maar ik duik straks lekker mijn eigen bed hier in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten