zondag 19 november 2017

19 november, dag 12

Gefeliciteerd, het is vandaag Wereld Toilet Dag
Ik moest erom lachen, maar zeker hier in Bangladesh is het hier voor vrouwen slecht toeven op de toiletten, als ze er een kunnen vinden.
Vandaag is dan echt mijn laatste dag. We hebben gisteren het project inhoudelijk afgesloten, vandaag rest nog het afwerken van de aanbevelingen voor het team. Veel verbetervoorstellen uitgewerkt: Taak-functieomschrijvingen, hygiëne en huishoudelijke taken, het voorstel voor een marketingplan, Excel template voor de patiëntenadministratie opgesteld, aangeven wat er allemaal in het businessplan moet komen en last-but-not-least: de missie, visie en strategie uitgewerkt. Nu nog alles in zijn raad van toezicht bespreken, en dan gaan we voorlopig wekelijks de stappen doornemen, ik hou nog een tijd de vinger aan de pols.
Alle opdrachten zijn SMART geformuleerd natuurlijk, anders kun je de cyclus niet netjes volgen.
Dus al met al zijn we allemaal tevreden met deze missie.
Ik ga straks vertrekken, morgenvroeg rond 6 uur terugvliegen via Instanbul naar huis.

Bedankt voor het volgen van mijn blog, voor mij was het fijn om zo alles te verwerken en tegelijk zie ik terug wat ik allemaal heb gedaan. Hopelijk heb ik jullie een kijkje in mijn twee weken kunnen geven.

Gisteren heb ik beloofd uit te leggen wat তিন টুকরা? betekent., Het betekent 
Tina ṭukarā en dat betekent weer three pieces. Dat houdt in 3 stuks kleding: een jurk, een broek en een shawl. Traditioneel gedragen hier door veel vrouwen, meestal met de shawl over hun hoofd als ze naar buiten gaan.
Dus... voila en bye-bye Mawna friends!




1 opmerking:

  1. Met genoegen je blog gelezen Helma! Een hele goede thuisreis en tot gauw bij het OKK!

    BeantwoordenVerwijderen